13. 7. 2011

2011.07.07 Raxalpe - Heukuppe, Preiner Wand

Počasí mě donutilo podívat se po něčem jiném, než jsou Tatry.  Jih sliboval mnohem lepší počasí. Ač nebylo moc volna, rozhodl jsem se okouknout tolik oblíbený Rax. Spíše než nějaké cíle jsem si stanovil obhlídku terénu. Co více by se také dalo stihnout za „jeden den“ Samotná cesta tam totiž zabrala přes 6 hodin. Nemám CZ a A dálniční známku. Proto jsem volil trasu po SK dálnici a vyhnul jsem se tím alespoň tankodromu na CZ D1 a průjezdů přes Vídeň.(pokračování)

Predigstuhl
Preiner Wand

FOTOGALERIE


Vyrážím den předem okolo odpoledne. I když je státní svátek provoz nebyl tak hrozný. Cesta po Slovenské D1 je pohodička. Trochu mě zatrnulo, když jsem se objevil na Rakouské A6. Naštěstí na nájezdu nebyli cajti kontrolující známky. Na prvním sjezdu tedy šup do vesnic. GPS mě vedla dokonce i přes uzounké silnice po vinicích a přesto všude krásný asfalt, žádná díry, koleje. Nikde žádné kamiony. Všude jen upravené vesnice. Okolo 18:00 jsem na místě v Reichenau an der Rax
Nepodařílo se mi nikde sehnat kvalitní turistickou mapu a tak je plánovaní cíle spíš jen taková loterie. Rozhoduji se pro nejvyšší vrchol pohoří Raxalpe a tím je Heukuppe (2007m) a pak se uvidí. Hledám tedy místo na přespání. V oblíbeném kempu (zdarma) co je Kaiserbrunn je dost plno a tak raději hledám dále nějaké klidnější místečko. Nakonec parkuji přímo na začátku lanovky v Preiner Gscheid. Je to zároveň nebližší místo pod plánovaným vrcholkem.
Ráno mě nečeká příliš optimistické probuzení. Všude se valí chuchvalce mlhy a vrcholky pod kterými jsem večer usínal, jsou celé zahaleny. Přesto doufám, že ranní slunce sní, zatočí. Vyrážím dle turistických ukazatelů na chatu Karl-Ludwig house. Stoupám typickou alpskou scenerii po pastvinách vzhůru. Na rozcestníku co mijím vidím, že jedna z cest na vrchol vede přes Karl-Kantner-Steig. Netuším, o co jde, ale ferraty by asi měli být Klettersteig a tak volím tuto trasu. Docházím k prvnímu jištění. Sice nemám žádné vybavení, ale nevypadá to příliš obtížně a tak už se nevracím a stoupám vzhůru. Šlo o jednoduchou trasu v obtížnosti A tudíž zvládnutelnou každým turistou i bez vybavení Karl-Kantner-Steig
Na vrcholku mě čeká pohled na horský kostel Raxkirchel stojící poblíž chaty/stanice lanovky Karl-Ludwig house. Počasí se začíná umoudřovat a tak před sebou už vidím travnatý vrcholek Heukuppe. Na něm se kromě památníku nic nenachází (ani vrcholová cedule) Dost zde fouká tak se nezdržují a pokračuji dál. Zjišťuji, že se po hřebenu nedá pokračovat a tak jen obcházím Heukuppe zpět k Karl-Ludwig house a rozhodnu a pokračovat po hřebenu na skalnatý Predigstuhl (1902m)  
Na jeho úbočí mě čeká odbočka na Bismarcksteig Tentokrát mi je jasné i co jde, ale když se tam vydají 3 anglicky mluvící turisté bez vybavení, rozhoduji se je následovat. Začátek je jednoduchá procházka po chodníčku vedoucím po skále. Později se začne klesat a obcházet skalní masiv a zde konečně přichází obtížnější místo. Přesto i tato B ferrata je bez problémů zvládnutelná i bez vybavení. Vrcholek Predigstuhl jsem podešel po ferratě a tak musím hledat další vrchol.
K nepřehlédnutí je z dálky čnící Preiner Wand (1783) Jde o výrazný skalnatý útvar na jehož vrcholku je velký kříž. Popravdě z dálky to vypadalo zajímavěji. Jde o jednoduchou turistickou procházku a tak zde od chaty Seehute proudí zástupy turistu. Jde o vyhledávaný vrchol pro krásnou ferratu  Königschusswand Steig na něj vedoucí, ale na tu jsem neměl vybavení.
Po defakto rovinatém vrcholku pokračuji stále dál a dál směrem k chatě Otto-Shutz. Jen ta je stále v nedohlednu, a protože je už dost hodin a potřebuji se vrátit zpět k autu. Raději se tedy otáčím zpět. Okolo chaty Seehute sestupuji dolu k další chatě Waxriegelh. Odtud je to už jen zase okolo lanovky dolu.

Žádné komentáře:

Okomentovat