19. 10. 2012

2012.10.06 Dachstein - Hallstatt

Na další den jsme měli v plánu feratu Seewand. Jenže vhledem k mému stavu se na ní vůbec necítím. Hlavně po té co mi Hanka ještě přečte, že jde o jednu z nejtěžších ferat v Rakousku :-) Ač to na mapě z Ramsau do Hallstattu vypadá kousek je to okolo 80km. Cestou autem se škrábeme i do 23° stoupání !!! Naštěstí jde o jen krátký úsek.(pokračování)


Hallstatt
vodopády


Nastup na Seewand je mezi obcemi Winkl a Hallstatt. Je zde větší štěrkové parkoviště s občerstvením a záchody (oboje teď už zavřeno) To sousedí z velkým travnatým pláckem u jezera kde jsou lavičky ale také ohniště. Nevýhoda tohoto místa je zima !!! Leží sevřené pod velkými kopci. Ona samotná ferata Seewand je jedna velká, mokrá a studená klouzačka. Jako bonus s místy pokrytými blátičkem !!! První Hančina slova po návratu z úspěšně zdolaného Seewandu byla: "Severní feratu už nikdy nelezu" Několik fotek z feraty -<ZDE>- Šla s nějakými Rakušákami a ti ji říkali, že tyhle podmínky jsou zde celoročně !

Za to Já si užíval odpočinkový den. Vyrazil jsem (autem:-)) do obce Hallstatt. Nad ní vede dlouhý tunel a v jeho polovině se nachází bezplatné parkoviště (omezeno na 2 hoďky) a jsou zde záchody (zdarma) kde nabírám vodu. Je zde také vodopád FOTO a po hezkých terasách se dá sejít až na nábřeží Hallstattu FOTO. Dole v přístavišti už proudí davy japonských turistu, které po jezeru vozí lodě

Rozhodnu se vyrazit na průzkum údolí Echerntal. Silnice mě dovede až na parkoviště kde stojí několik aut převážně z CZ SPZtkami. Tak asi nějaké zajímavé místo říkám si. Pohled na info tabuli také vypadá nadějně FOTO. Po pohodlném chodníčku mířím dnem údolí. Poté nalézám šípku k Ledové zahradě. Natěšen co tam neuvidím vystřídá zklamaní :-( Jsem čekal trochu více než jen toto: FOTO a FOTO
Poté vystoupám na asfaltku a zajímavým tunelem FOTO pokračuji až na vysoký most. Pode mnou hučí vodopády. To už pípá mobil a píše Hanka, že je nahoře Seewandu a chystá se na sestup. Jak se tedy dostat zpět k autu jinou cestou. Dle piktogramu v mapě mi přijde že násldující cesta je lezecká - Gangsteig. Značka s varování, že jde o cestu jen pro zkušené tyto obavy ještě zvýší ! FOTO No co, když už jsem tady alespoň se mrknu cože je to za divočinu. Jakým šokem je pro mě zjištění o co jde ! Schody vysekané/vybetonované ve skále k tomu dřevěné zábradlí a pro jistotu ještě natažený lanový fix :-)))) FOTO
Scházím kousek od vodopádu FOTO. Ty jsou asi největším zažítkem dnešního relaxu. Cestou zpět ještě okouknu lezecké cesty, ale nikdo zde neleze.


Jedu tedy čekat na Hanku. Pěkným místem je velké asfaltové parkoviště na konci obce Winkl (směr Hallstat)  Svítí jsem totiž slunce.
Za ním se nachází opět travnatá pláž, lavička a přístup do ledového jezera. Jsou zde i záchody a ty jsou otevřené. Vše zdarma. Neumím Germánsky, ale píše se tam asi něco, že jde o placenou pláž a prachy máte dát do automatu co stojí na parkovišti. Je zde možnost nabrat vodu. Trochu rozruch způsobím mojim sušením věci a vařením :-) Okolo procházející/projíždějící cyklisté jen nechápavě koukají. Konečně se to lano hodilo k něčemu užitečnému FOTO :-))) 

=====------->>>
Večer se poté vracíme zpět do Ramsau am Dachstein s plánem, že já si v Neděli vyjdu konečně vrchol a Hanka proběhne Sky Walkem. Předpověď počasí, ale už návěští nic dobrého. Taky že se v noci rozprší a prší i ráno. Po 6:00 proto ujíždíme dolu než začnou vybírat mýtné. Poté už jen následuje cesta v dešti domů.

POPIS V CZ ÚDOLÍ Echerntal
Moje trasa


Žádné komentáře:

Okomentovat