31. 10. 2012

2012.10.21 Vysoké Tatry - Bradavice, Rohatá, Opálová veža

Po včerejším náročném treku mám obavy o svou fyzičku. Proto se s Hankou domlouváme, že dáme sraz až na Bradavici. Ona má v plánu tam dojít od Polského hřebene. Já budu také její  pojistkou v případě komplikaci při výstupu ze Zvodné lávky. Tento trek --<INFO>-- jsem navíc šel "nedávno" jen v opačném gardu. Přišel mi dost fyzický náročný. To jsem ho vlastně ani nezvládl dokončit po hřebenu a musel sestoupit na Granátovou lávku...(pokračování)

SV a JV vrcholy Bradavice
Slavkovský štít z Rohaté veže

FOTOGALERIE

Ještě společně stoupáme z Polianky ke Slezanu. Záhy, ale Hanka přidává do kroku a mizí mi v dáli. Já v pohodovém tempu se ploužím nahoru. Mám v plánu zkusit vystoupit na Bradavici Květnicovým žlabem. Což je běžná výstupová trasa na tento vrchol. Zanedlouho konečně míjím Slezan a čeká mě další výšlap na Večný dážď. Nahoře nabírám vodu a sleduji davy lidi nastupující k Velické próbě. Dnes bude asi na Gerlachu těsno. Což v tomto úžásném počasí není nic překvapivého.
Pokračují Velickou dolinou až pod Gulatý kopec. Zde z turistického chodníku uhýbá poměrně výrazný chodníček mířící vzhůru FOTO. Postupně v serpentinách nabírám výšku, aby mě dovedl až nad prudce zařezaný Květnicový žlab FOTO. Ještě kousek pokračuji po jeho pravé straně, abych záhy přešel na jeho levou hranu FOTO. Zde potkávám další skupinku turistu co míří na Bradavici. Připojuji se k nim, že mě dovedou až nahoru. Jenže je zde tolik žlabu, že i oni se spletou a vybírají špatný. Poté co se rozhoduji z jednoho sedélka sestupovat na laně je opouštím a pokračuji sám.
Nahoře konečně narážím na lávku co traverzuje do Květnicova sedla FOTO. Jenže nebyl bych to Já kdybych nezkusil nalézt hned na hřeben. Značně exponovaný hřeben pod Rohatou vežou mi nakonec nedá jinou alternativu než slanit zpět na lávku. Poté už lehce dolézám do Květnicova sedla FOTO. Zde se opět přidám ke skupince co jsem opustil a vystupujeme na JZ vrchol. Bradavice má totiž 4 vrcholy. Zde prozváním Hanku což má být náš domluvený signal, že někdo z nás je na vrcholu. Koukám se kde by mohla být. Na hřebenu od Vychodné Vysoké nikdo není... Kde jen muže být ? Když tu se zjeví na SZ vrcholu FOTO To načasování bylo naprosto dokonalé.
Vypráví jak měla při nejištěném lezení od Zvodné lávky docela strach. Já ji zase říkám, že na Rohatou vežu se nějak necítím. Ten hřeben vypadá nějak moc náročně FOTO Nechápe co jsem tam zase nacvičoval, že jsem z něj musel slaňovat.
Miřme ještě na JV vrchol Bradavice. Zde se nachází i vrcholová kniha. Po krátké přestávce sestupujeme do Květnicova sedla. Hance se nezdá ten hřebe nijak náročný a že to tedy zkusíme na Rohatou vežu. No co však ona potáhne láno tak se nemám čeho bát :-) Během toho co ona tahá a Já ji jistím ze štandu pozoruji komplikace turistů při sestupu. FOTO Nezbude jim než na lávku sestoupit s jištěním lana. Přitom ještě zachraňuji Polského turistu co zde na sestupu také uvázl.
My přes několik hrotu (je zde jeden borhák) postupujeme až pod dost kolmou stěnu Rahoté veže. Hanka obouvá lezky a leze nahoru. Jak se ukazuje je to mnohem snazší než se zdálo. Díky množství stupu a pevné skály je výstup na vrchol hračkou (s jištěním na laně) /Fotky nejsou - proti slunci:-(/
Nahoře po krátké pauze přemýšlíme jak se dostaneme dolů. Jaké překvapení je, když zjistíme, že lze poměrně jednoduše sejít až do Opalové štrbiny. Do té ústí žlab, kterým jsem vystupoval než jsem přešel na lávku při cestě nahoru.
Hanka by nejraději zkusila pokračovat v hřebenu ke Granátum. Do toho už se mi dnes nechce a mám obavy z náročnosti. Proto alespoň vyběhneme ještě na Opálovou vežu. Ta je opět lehce přístupná, ač to tak na první pohled tak nevypadalo FOTO  Poté sestupujeme do žlabu padajícím z Opalové štrbiny a ním lehce sestupujeme až do Opalového sedla. Zde nás čeká už jen procházká po krásné Granatové lávce. Pak už jen sestup dolu ke Slezanu a nekonečná cesta zpět k autu do Polianky.

Turistická MAPA oblasti
Popis trasy z sprievodca.ta3.szm  
Obrázek s body zobrazenými v mapě  
DATA - grafy z výstupu /nadmořská výška je +/- 100m hodně orientační!!!/  
GPX soubor

Předchozí treky na Bradavici:
2012.08.19 Vysoké Tatry - Granátová lávka, Bradavice, Weszterov štít
 

2 komentáře:

  1. Deň predtým došlo neďaleko k smrtelnému úrazu
    http://www.hzs.sk/?lang=sk&site=archivsprav&id=2468

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano to jsme věděli. Dost známých Hanky(je z SK) totiž mělo obavy zda nešlo oni. Dokonce prý volali i na HZS o jméno. Služební telefon si totiž nechala v autě.

      Vymazat